Kleurtraining verkopers en stylisten woninginrichting

 

Tijdens het verkoop- of stylinggesprek adviseer je de klant bij de kleurkeuze van meubels, accessoires, karpetten of wanden.

 

Maar hoe bepaal je de juiste kleuren voor de klant?

Wanneer je je als verkoper of stylist bewust bent van het effect dat kleuren hebben op de bewoners van de ruimte, dan kun je met jouw advies een prettige sfeer in de leefomgeving creëren. Door het gesprek gericht te voeren en de klanten beter te adviseren bij hun kleurkeuze, ontstaat een commerciële meerwaarde.

 

In deze speciaal door Colour Harmony ontwikkelde training leer je welke kleurgroepen er zijn, welke effecten zij hebben en hoe je balans in het interieur kunt brengen voor een tevreden klant.
Naast de benodigde kleurkennis, krijg je ook duidelijkheid over hoe je sneller de kleurcombinaties afstemt op bepaalde type klanten. Een jong gezin heeft immers andere wensen dan een ouder echtpaar of een ongebonden single.

 

Deze training kan apart gegeven worden aan verkoopteams en stylisten of als onderdeel worden opgenomen in een bestaande verkoopopleiding woninginrichting.

 

Duur: gemiddeld 3 uur

Voor een prijsopgave kun je contact opnemen via het contactformulier.

 

Het resultaat van deze Kleurtraining volgens het hoofd styling van de WoonExpress interieurzaken:

 

Tijdens de kleurtraining hebben de stylistes van WoonExpress beter inzicht gekregen in wat kleuren doen in het interieur. Dankzij deze training kunnen we onze klanten een nog beter stylingadvies geven. Iedereen was erg enthousiast en we hebben onze kennis verder uitgebreid!

 

ALGEMENE KENNIS - opfrissen basiskennis

  • Wat is kleur?
  • Kleurgroepen
  • Algemene werking van kleur

 

KLEUR TOEPASSEN
Harmonie en balans in interieur creëren

  • Kleur en ruimtelijke werking
  • Materiaal en textuur
  • Kleurklanken: harmonische kleurcombinaties
  • Kleureigenschappen; kleur gekoppeld aan sfeer

 

KLEUR KIEZEN

  • Keuze tussen functie van de ruimte en persoonlijke behoefte van klant
  • Welke vragen stel je aan de klant?
  • Type klant bepalen
  • Praktijkopdracht (optioneel)

 

Blog

Nieuwe trend: lenig werken met kleur

 

Als reactie op het ‘Nieuwe werken’ waarbij het individu centraal staat, is er nu een andere behoefte ontstaan vanuit de werkvloer zelf. Het ‘lenig werken’. KLEUR speelt daarbij een essentiële rol.


Op zoek naar een nieuwe baan? Wat trek je aan?


Gebruik bij je sollicitatie de kleur van je kleding om jouw sterke kanten te laten zien!



Hoe bepalen kleuren jouw succes?

Succesvol zijn ben je niet zomaar. Een aantal factoren bepaalt jouw mate van succes. De visuele uitstraling van jouw bedrijf is daarbij heel belangrijk. Als de kleuren van je logo overeenkomen met dat waar jij als ondernemer voor staat, dan is dat al de eerste stap.



Succesvol ondernemen: een gouden toekomst?

Het dreigt een echte hype te worden: volwassenen die massaal aan het kleuren slaan. Bruynzeel ziet de vraag naar luxe tekendozen en aquarelpotloden toenemen met meer dan 200 procent.