Kleurtraining verkopers en stylisten woninginrichting

 

Tijdens het verkoop- of stylinggesprek adviseer je de klant bij de kleurkeuze van meubels, accessoires, karpetten of wanden.

 

Maar hoe bepaal je de juiste kleuren voor de klant?

Wanneer je je als verkoper of stylist bewust bent van het effect dat kleuren hebben op de bewoners van de ruimte, dan kun je met jouw advies een prettige sfeer in de leefomgeving creëren. Door het gesprek gericht te voeren en de klanten beter te adviseren bij hun kleurkeuze, ontstaat een commerciële meerwaarde.

 

In deze speciaal door Colour Harmony ontwikkelde training leer je welke kleurgroepen er zijn, welke effecten zij hebben en hoe je balans in het interieur kunt brengen voor een tevreden klant.
Naast de benodigde kleurkennis, krijg je ook duidelijkheid over hoe je sneller de kleurcombinaties afstemt op bepaalde type klanten. Een jong gezin heeft immers andere wensen dan een ouder echtpaar of een ongebonden single.

 

Deze training kan apart gegeven worden aan verkoopteams en stylisten of als onderdeel worden opgenomen in een bestaande verkoopopleiding woninginrichting.

 

Duur: gemiddeld 3 uur

Voor een prijsopgave kun je contact opnemen via het contactformulier.

 

Het resultaat van deze Kleurtraining volgens het hoofd styling van de WoonExpress interieurzaken:

 

Tijdens de kleurtraining hebben de stylistes van WoonExpress beter inzicht gekregen in wat kleuren doen in het interieur. Dankzij deze training kunnen we onze klanten een nog beter stylingadvies geven. Iedereen was erg enthousiast en we hebben onze kennis verder uitgebreid!

 

ALGEMENE KENNIS - opfrissen basiskennis

  • Wat is kleur?
  • Kleurgroepen
  • Algemene werking van kleur

 

KLEUR TOEPASSEN
Harmonie en balans in interieur creëren

  • Kleur en ruimtelijke werking
  • Materiaal en textuur
  • Kleurklanken: harmonische kleurcombinaties
  • Kleureigenschappen; kleur gekoppeld aan sfeer

 

KLEUR KIEZEN

  • Keuze tussen functie van de ruimte en persoonlijke behoefte van klant
  • Welke vragen stel je aan de klant?
  • Type klant bepalen
  • Praktijkopdracht (optioneel)

Succesvol ondernemen met de kracht van kleur

 

Kleur heeft invloed op de uitstraling van jouw onderneming of persoon. Klanten vormen onbewust een beeld van jouw onderneming door de kleuren van je huisstijl, producten, interieur en kleding.

In deze training word je je bewust van die invloed van kleur en leer je kleur toe te passen voor een krachtige bedrijfsidentiteit en vergroting van de kans op een positief corporate image.

Hoe kun je met jouw kleurkeuzes bijvoorbeeld het contact met de klant, het doel van een zakelijke bijeenkomst of jouw persoonlijke uitstraling 'sturen'?

Praktische, inspirerende oefeningen geven je inzicht in je eigen situatie en in de mogelijkheid om met kleur bij te dragen aan zakelijk en persoonlijk succes.

 

We gaan dieper in op de volgende onderwerpen:


Kleurkeuze van de huisstijl

  • Hoe belangrijk is een eigen bedrijfscultuur, een eigen gezicht?
  • Hoe kies je een kleur die bij jouw onderneming past?


Inrichting van de werkomgeving

  • Het effect van kleur op:
    de werksfeer - de functie van de werkplek - contact met de klant
  • Welke kleuren ondersteunen het doel van een zakelijke bijeenkomst?


Persoonlijke uitstraling

  • Hoe werkt kleur mee aan een succesvolle persoonlijke uitstraling?
  • Ondersteunende oefeningen voor bijvoorbeeld zelfvertrouwen, energie, rust, balans, inspiratie of creativiteit


Ter aanvulling is het boek Succesvol ondernemen met de kracht van kleur aan te schaffen met voorbeelden, testen en de uitwerking van alle kleuren.

 

Zelf meenemen:
Visitekaartje van jouw onderneming.

 

Duur: 1 dagdeel 

 

Ik volgde de workshop Succesvol ondernemen met de kracht van kleur van Jacqueline van Tol. Het was een leerzame workshop waarbij Jacqueline ons op creatieve wijze  heeft kennis laten maken met het effect van kleur zowel op je bedrijf als ook persoonlijk. Het was leuk te zien dat ik de kleuren voor het logo van mijn bedrijf bewust gekozen had en dat ze ook een weerspiegeling zijn van mijn karaktereigenschappen. Dat was een eyeopener. Jacqueline bedankt! - LinkedIn expert, Facility Projectmanager

 

Jacqueline van Tol has supported our Sales and Marketing event about printing and colours in a very pleasant, clear and constructive way. It helped to make the day a success! - CEO Smurfit Kappa